و تنها نجات جهان به آرامشم باز خواهد آورد

اکتبر 28, 2007

كوروش منم شهريار روشنايي

براي من
كه برادر بينوايان و غمخوار
خستگانم
زنان به جاليز و
دبيران به دير و
سواران به صحرا يكي ست
همه خان و مان من اند.
من كوروشم
و تنها نجات جهان به
ارامشم باز خواهد اورد

من پسر پادشاه انشان و
مشعل دار مردمانم
دليري و دانايي
ثروت بي زوال ملت من است
و من با همدلي مردمانم بود
كه كاريزها و رودها روان كرده ام
سدهاساخته و شهر ها بنا كرده ام

و من براي شما
بوي خوش و
خواب آرام و
زندگي زيبا

براي شما مردمان بزرگ
ارزو ميكنم.

من كوروشم
پسر ماندانا و كمبوجيه
كه با شما سخن ميگويم
شادماني از آن شماست به عاقبت كار
و او كه شادماني مردم را
نمي خواهد
از ما نيست
او برده بي مزد اهريمن است

زنان ميهن من بزرگ و برازنده اند
خان و مان ملت من،شادمان
و سترگ است
پدران ما دانا و
فرزندان ما دليرند
بدين دليل هرگز شكست نخواهيم خورد
بدين دليل هرگز فريفته نخواهيم شد

من كوروشم
شاه شاهان شما
و من اين كتيبه را به نوترين
خط خداوند نوشته ام
نوشته ام تا قانون بر قبيله
آدمي
فرمان براند

منبع: والا یادم نیست کجا اینو خونده بودم-

4 Responses to “و تنها نجات جهان به آرامشم باز خواهد آورد”

  1. ققنوس Says:

    با عرض سلام خدمت شکوفه عزیز و محترم

    از لطف شما نسبت به خودم بسیار ممنون هستم. مایه افتخار من است که دوستان به من لینک بدهند. متقابلا بقول وبلاگ نویسان به شما «لینکیدیم».

    موفق و خوش و سالم باشید.

    با تقدیم احترام
    ققنوس

    سپاسگزارم جناب ققنوس


  2. سلام ققنوس جان
    خيلي شعرت قشنگه
    با تمام وجودم از خوندنش لذت بردم
    ممنون عزيز


  3. […] و تنها نجات جهان به آرامشم باز خواهد آورد (وبلاگ ناردون… […]


پاسخی بگذارید

