سخنان دلكَش يا دلكُش

نوامبر 12, 2007

 (پل سارتر : از همه اندوهگين تر كسي است كه از همه بيشتر مي خندد)سارتر

(ناپلئون : من در جهان يك دوست داشته ام و آن خودم بوده ام)ناپلئون

(ماركز: هرگز وقتت را با كسي كه حاضر نيست وقتش را با تو بگذراند نگذران)ماركز

(كانت : چنان باش كه به هر كس بتواني بگويي مثل من رفتار كن)كانت

(چارلي چاپلين : خوشبختي فاصله اين بدبختي است تا بدبختي ديگر)چاپلين

بي شمار از اين گفته هاي نغزدر سراسر تاريخ انسان هوشمند هست- اينها چه هستند؟ آنچه از اقوال  بزرگان و مشاهير دنيا، براي ما ميماند، به فرض اعتبار تاريخ، دقيقاً به چه كاري مي آيد؟ خيلي از اين گفته ها بديهي هستند- مشابه اينها را من و شما و خيليهاي ديگر كه اصلاً  «بزرگ» نيستيم هم گهگاه ميگوييم- با اين سخنان چه بايد كرد يا چه ميشود كرد؟

آيا همه شان براي همه كس و در همه مراحل زندگي (بسته به كاركرد محتوايشان) قابل درك يا استفاده است؟   

10 Responses to “سخنان دلكَش يا دلكُش”

  1. wisee Says:

    (چارلي چاپلين : خوشبختي فاصله اين بدبختي است تا بدبختي ديگر)

    اين جمله را اگر روزی پولدار شدم ؛ با طلا مينويسم و با طلا قاب ميکنم؛ ميزنم روی همه چيزهايي که دارم و ديگران ممکن است با ديدنش فکر کنند خوشبختم.

  2. wisee Says:

    از اين جمله خيلی خوشم آمد. خيلی . با اجازه ات برش ميدارم ميزنم سر در وبلاگ

  3. mrkhalili Says:

    زیباست مطلبتون ممنون
    در مورد صفحعه خودمم خدمتتون عرض کنم
    من فقط دوست دارم حرفامو بنویسم برام این بازییای وبلاگیه کامنت و آمار مهم نیست .
    پس هرچه پیش اید خوش آید.

  4. gajamoo Says:

    (ماركز: هرگز وقتت را با كسي كه حاضر نيست وقتش را با تو بگذراند نگذران
    باید این گفته گابریل گارسیا مارکز رو طلا بگیرم و رو سر در ورودی اتاقم،بیاویزم
    موفق تر باشی

  5. gajamoo Says:

    اگه هنوز شوهر نکردی!!!!
    روزت مبارک

  6. ایمان Says:

    شک نکن که واسه همه قابل استفادس

  7. raoros Says:

    کاری نمی شه با این جمله ها کرد
    فقط آهنگین و زیبا هستند
    برای گوش یا چشم آدم !
    ولی شاید روزگاری بوده که آدما به اینا عمل می کردن
    huh?

  8. kochebagh Says:

    من بیشتر از این نوع جمله کانت خوشم می یاد: «می اندیشم پس هستم » در مورد فایده جملات هم باید بگم گاهی اوقات شنیدن یه حرف تکراری از یه دانشمند یا شاعر یا فیلسوف و حتی هنرمند از لحاظ روانشناسی تأثیرگذارتره، حالا ممکنه این جمله باعث تحول بزرگ در زندگی دیگران بشه! هرکسی بسته به قدرت فهم و درکش از اون پند می گیره،مثل شعر حافظ که از شاعر گرفته تا یه فرد عامی از اون لذت می برن .

  9. شهرزاد Says:

    همه ی این جمله ها عالی اند. به نظر من خیلی هایشان در زندگی همه به کار میاند.

  10. grayidea Says:

    از چارلي توقع نداشتم!!


پاسخی بگذارید

